Tjen penger mens du handler

Når du handler hos en av våre partnere på nett, gir vi deg penger tilbake. Slik gjør du:

Butikkoversikt

0,-
venter på godkjenning

0,-
klar til utbetaling

0,-
totalt utbetalt

Se din bonuskonto

Betal ut

Søk etter butikk eller merkevare

Spørsmål og svar:

Her kan du søke etter informasjon i vår kunnskapsdatabase.

1.1. Hva er Netthandel?

Medlemsfordelen Netthandel er et system som gir deg ekstra rabatt i % eller kronebeløp på utvalgte produkter og varer i ulike nettbutikker. Velg via Netthandelsiden hvilken av nettbutikkene du vil besøke, kjøp det du ønsker og betal som vanlig. Rabatten vil bli lagt som til gode på din konto hos Norsk Familieøkonomi.

1.2. Hvordan virker det?

Når du handler via Netthandel i de butikkene som er tilgjengelig, får vi en provisjon fra butikken du handler i. Den summen vi får fra butikken gir vi deg. Vi bruker cookies også kalt informasjonskapsler, for å kunne spore hvert kjøp. Dette gjør at det er viktig å kontrollere at din webleser ikke blokkerer cookies for å få kompensasjon for kjøp via Netthandel. Det er også viktig å rense cookies i webleseren med jevne mellomrom, for at rabattbeløp skal registreres på riktig måte. Les mer om cookies under punkt 2.1 Innstillinger.

1.3. Hvordan kan jeg ta i bruk Netthandel?

Ved å være medlem i Norsk Familieøkonomi får du tilgang til butikkene på medlemsfordelen Netthandel. Bli medlem her. Er du allerede medlem, logg inn her.

1.4. Må jeg være innlogget hos Norsk Familieøkonomi når jeg handler via Netthandel?

Ja, hvis du skal få rabatt på kjøpet må du være innlogget. Dette er fordi vi må vite hvem rabattene du tjener opp skal registreres på.

1.5. Når jeg er inne på nettstedet og skal handle står det at jeg skal betale full pris for varen. Hvorfor det?

Det er riktig. Rabatten blir ikke trukket fra i butikken – den blir lagt inn som til gode på din konto hos Norsk Familieøkonomi.

1.6. Hvis jeg går til en nettbutikk via Netthandel, og deretter til en annen nettbutikk, vil jeg da også få rabatt hos den andre butikken?

Nei. Du må gå tilbake til Netthandel og velge den nye butikken for å sikre at du får rabatt fra denne butikken også.

2.1. Viktig om cookies

Vær oppmerksom på at vi ikke kan garantere at du får rabatt ved kjøp om du har blokkert eller ikke renset din webleser for cookies. Les mer om hvordan vi behandler cookies i vår personvernerklæring.

2.11. Feilmelding med beskjed om at webleserens funksjon for cookies er deaktivert.

Dersom du får feilmelding med beskjed om at webleserens funksjon for cookies er deaktivert, kan du prøve å åpne et nytt vindu i webleseren. Noen ganger kan bruken av fliker i et webleservindu føre til at cookies låses.

3.1. Når jeg klikker på et nettsted jeg vil inn på, fungerer ikke linken?

Det kan være ulike årsaker til dette. Meld fra til oss om linker som ikke fungerer på følgende e-postadresse; [email protected] Vi vil undersøke saken, og gi deg tilbakemelding så raskt som mulig.

3.2. Hvorfor får jeg "Bad request" når jeg klikker på shoppinglenker?

Noen ganger må du fjerne webleserens cookies for at våre linker skal fungere korrekt. (Dette kommen an på webleseren din.)

4.1. Hvordan får jeg rabatt?

Du får penger tilbake ved å handle hos noen av nettbutikkene som ligger under medlemsfordelen Netthandel. Du finner nettbutikkene under «Butikker» i sidemenyen. Her kan du også finne butikk ut i fra hvilken kategori den tilhører.

Når du klikker på knappen «Til butikk» linkes du til nettbutikken og gjennomfører kjøpet som vanlig. Vær oppmerksom på at dine penger til gode ikke synes direkte når du handler. Det kan ta noen dager innen til gode beløpet blir registrert (avhengig av hvilken nettbutikk du handler i).

4.2. Jeg har handlet i portalen, blitt fakturert totalbeløpet, men ikke fått rabatten. Hvorfor ikke det?

Det kan ta noe tid (7 dager) før Norsk Familieøkonomi mottar til gode informasjonen fra nettbutikkene. Din nettleser kan være innstilt til å ikke tillate cookies. Kjøpet ditt vil da dessverre ikke bli registrert. Les mer om cookies under punkt 2.1.

4.3. Hva gjelder om jeg kjøper noe fra en butikk utenfor Norge?

Innenfor EU legges det vanligvis ikke på toll. Ofte er likevel leveringskostnaden på bestillinger som sendes til andre land høyere, så kontroller denne. Les mer om dette på Tollvesenets sider og Postens sider.

Ved handel fra land utenfor EU legges det normalt på en tollavgift og mva som beregnes ut i fra varens pris inklusive frakt. Dessuten kommer Postens ekspedisjonsavgift ofte i tillegg. Mvaens størrelse er normalt 25%. Les mer om dette på Tollvesenets sider, Postens sider og Lovdatas sider.

4.4. Hvordan vises til gode beløpet hvis jeg handler i utenlandsk valuta?

Noen av våre butikker tar bare imot betalinger i annen valuta enn norske kroner. Rabatten omregnes da til norske kroner på fakturaen.

4.5. Jeg har handlet via Netthandel i utenlandsk valuta, og får en annen kurs på til gode beløpet enn på kjøpsbeløpet. Hva skyldes dette?

Rabatter blir beregnet på et litt senere tidspunkt enn selve beløpet. Valutakurser svinger hele tiden, og kurser vil derfor alltid være litt forskjellig på de to beløpene. Forskjellen vil selvsagt kunne svinge begge veier.

4.6. Jeg har handlet via Netthandel, men til gode beløpet uteblir. Hva gjør jeg?

Hvis du har blitt fakturert for kjøpsbeløpet, og ikke fått til gode beløpet kan det være at du har blokkert for cookies i nettleseren. For mer informasjon om cookies, se under punkt 2 Innstillinger. Dersom du ikke finner nøyaktig den informasjonen du leter etter der, send en e-post til [email protected] Vær nøye med å ta med alle opplysninger, fordi dette øker sannsynligheten for at vi raskere kan svare på spørsmålet.

  • Butikk (der du handlet eller registrerte deg)
  • Navn (som du oppga ved gjennomføring av kjøpet)
  • Adresse/e-post adresse (som du oppga ved gjennomføring av kjøpet)
  • Dato for kjøp/kampanje
  • Varenavn/ kampanjenavn/ordrenummer
  • Beløp (totalsum eksklusiv frakt og eventuelle avgifter)

4.7. Gjelder rabatter også dersom butikkene har kampanjer eller salg?

Ja. Rabatten på Netthandel får du som til gode på din konto. Det kommer på toppen av kampanjer- eller tilleggsrabatter som butikkene tilbyr.

4.8. Vil rabatt også gis på frakt, porto etc?

Nei, som regel vil rabatten kun gjelde prisen på selve varen.

5.1. Viktig informasjon om rabattkoder

Kun rabattkoder som du finner på Netthandel-sidene er gyldige i kombinasjon med Netthandel-rabatten. Hvis du bruker rabattkoder som du finner på andre nettsider, i e-post, via mobil, print eller andre kanaler finnes det risiko at penger til gode ikke betales ut. Årsaken er at rabatten består av salgsprovisjon vi mottar fra butikker som er med i programmet. For at provisjonen skal betales ut er det kun tillatt å bruke rabattkoder som er godkjente av butikkene. Disse rabattkoder vil du alltid finne på Netthandel.

5.2. Jeg er medlem i Norsk Familieøkonomi, men kommer ikke inn på tjenesten?

Alle med gyldig medlemskap i Norsk Familieøkonomi skal komme inn på tjenesten. Ta kontakt med [email protected] så vil vi hjelpe deg.

5.3. Jeg er ikke medlem i Norsk Familieøkonomi men ønsker tilgang til Netthandel. Hva gjør jeg?

5.4. Jeg kommer inn på nettbutikken via Netthandel, men får ikke gjennomført noen handel på denne siden?

Dette tyder på at noe er galt med betalingsløsningen til nettbutikken. Vi kan undersøke dette og gi deg tilbakemelding dersom du sender en e-post til [email protected] for å rapportere dette. Alternativt kan du ta direkte kontakt med nettbutikken. Vi vil gjerne ha et varsel via vår epost [email protected] da det er viktig for oss at tjenesten fungerer til enhver tid.

5.5. Jeg har bestilt en vare via Netthandel, og har blitt fakturert, men jeg har ikke mottatt varen i posten?

Etterlysning av vare eller reklamasjon på mottatte varer må gjøres mot butikken der du har handlet. Dersom du opplever at butikker via Netthandel opptrer useriøst eller ikke fungerer ser vi gjerne at du rapporterer dette til oss slik at vi kan vurdere å ta disse ut av programmet. Kontakt oss på [email protected].

Norsk Familieøkonomi er ikke ansvarlige for ikke mottatte varer eller tjenester.

5.6. Fungerer tjenesten Netthandel fra alle nettlesere?

Tjenesten fungerer på de aller fleste nettlesere. Det kan forekomme at den ikke vil fungere for enkelte eldre nettlesere.

5.7. Jeg har ikke aktivert cookies. Kan jeg bruke Netthandel likevel?

Nei. Du må aktivere cookies for å ta tjenesten i bruk. Les mer om cookies under punkt 2.1 Cookies.

Norsk Familieøkonomi

Norsk Familieøkonomi AS
Postboks 184, 4349 Bryne
Hetlandsgata 9, 4344 Bryne

Åpningstid sentralbord:
10-12 & 12.30-14-00